Nothing OS 4.0: Aktualizácia na Android 16 nahnevala používateľov
Zdroj: TOUCHIT
2m čítanie

Nothing OS 4.0: Aktualizácia na Android 16 nahnevala používateľov

Reakcie na novinku v beta verzii Nothing OS 4.0 na seba nenechali dlho čakať, všetko je však nastavené veľmi citlivo.

Spoločnosť Nothing vydala ďalšiu verziu používateľského rozhrania Nothing OS 4.0 Beta. Nové verzie softvéru niekedy prinášajú aj kontroverzné funkcie, ktoré u používateľov vyvolávajú vlny nevôle. Jednou z nich je aj funkcia uzamknutej obrazovky Lock Glimpse, ktorá ponúka tapety vo vysokej kvalite, no ukázalo sa, že v skutočnosti zobrazuje reklamný obsah. 

Portál PhoneArena nedávno informoval, že každá tapeta obsahuje text s odkazom, ktorý po ťuknutí otvorí článok alebo stránku s produktovými odporúčaniami. Funkciu prvýkrát spozoroval Anshu Techblog, ktorý zverejnil fotografie a videá priamo zo systému.

Staronová forma reklamy

Po preskúmaní “novej funkcie” sa zistilo, že zdrojom týchto tapiet a reklám je čínska digitálna platforma Bouyan. Nothing pritom o tejto zmene v detailoch aktualizácie OS 4.0 nič neuvádza, len opisuje Lock Glimpse ako spôsob, ako „priniesť viac inšpirácie“ na uzamknutú obrazovku.

Nothing OS 4.0 s Androidom 16
Nothing OS 4.0 s Androidom 16
Zdroj: PhoneArena

Podobné riešenia sa už predtým objavili na iných zariadeniach, napríklad od Samsungu či Motoroly. V prípade týchto riešení  sa dokonca reklamy zobrazujú priamo na uzamknutej obrazovke. Rozdiel je v tom, že pri Nothing OS ostáva táto možnosť zatiaľ dobrovoľná. Niektorí používatelia tvrdia, že niektoré tapety vyzerajú ako generované umelou inteligenciou, hoci výrobca to oficiálne nepotvrdil.

Oprávnená kritika?

Spoločnosť Nothing kvôli tejto zmene čelila kritike používateľov. Firma neskôr situáciu objasnila so slovami, že Lock Glimpse je úplne voliteľná funkcia, ktorá je predvolene vypnutá. Ak ju chce používateľ používať, musí ju manuálne aktivovať v nastaveniach alebo potiahnutím doľava na uzamknutej obrazovke.

Nothing Phone (3a) a (3a) Pro
Nothing Phone (3a) a (3a) Pro
Zdroj: TOUCHIT

Nothing dôrazne tvrdí, že nejde o klasické reklamy, ale o spôsob, ako na displeji ponúknuť „vysokokvalitné tapety z deviatich kategórií, aktuálne informácie a užitočný obsah“. 

Spoločnosť ďalej uviedla, že správa technologickej firmy je pre novú značku nákladná, pretože nákup dielov je drahší ako pre zavedených výrobcov. Nothing taktiež nemá zabehnuté príjmy zo softvéru. Preto testuje nové udržateľné modely financovania bez navyšovania cien, najmä v segmente cenovo dostupných zariadení.

Zdroj: PhoneArena 1, 2